Mijn laatste week in Brno

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen heb ik de afgelopen twee weken een summer school gevolgd in Brno, Tsjechië. Ook van de tweede week heb ik volop kunnen genieten. Aan het begin van de week heb ik vooral wat vrienden ontmoet die ik al kende en die in Tsjechië wonen. Een vriendin had mij en een andere vriendin uitgenodigd voor een lekkere lunch bij haar thuis en daar ben ik met een Uber heen gegaan. Een heel handige app trouwens waarmee je binnen een paar minuten een taxi kunt bestellen. Het was een supergezellige dag en het was zo leuk om weer eens oude bekenden te zien.

Ook heb ik dinsdag in een restaurant gezeten met een andere vriend, die me aanraadde om een kop Kulajda te proberen: een soep gemaakt van ei, aardappel en champignons. Soep is sowieso populair hier, vooral wat dikkere soep.

Dan waren er natuurlijk ook nog de colleges en de avonden uit met mijn klasgenoten, die vaak eindigden in een karaokebar, waar iedereen vol enthousiasme stond mee te zingen. Donderdag was er een boat party voor ons georganiseerd over een groot meer in Brno. Vervolgens hebben we ook nog heerlijk in het meer gezwommen. Het was al avond, maar de lucht was nog steeds warm, heerlijk weer om te zwemmen dus.

Gisteren zijn we naar een paar verschillende clubs geweest, waar we tot diep in de nacht van de muziek hebben genoten. De muziek was wel een beetje hard, maar ik denk minder hard als in veel clubs in Nederland.

Na een korte nacht was het vanochtend dan het moment om afscheid te nemen en dat is natuurlijk altijd een emotioneel moment. Ik zal de mensen missen met wie ik zo'n leuke tijd heb gehad. Mijn kamergenote met wie ik zoveel lol maar ook goede gesprekken heb gehad, mijn nieuwe klasgenote die de eerste week in quarantaine zat maar met wie ik in korte tijd een hechte vriendschap heb opgebouwd, de Italiaanse jongen die me met zoveel enthousiasme de militaire bunker van vorige week had laten zien, de cool guy die weg ging zonder een knuffel maar gewoon 'okay, bye' zei, het meisje dat net zoveel van zwemmen houdt als ik en ook nog veel langer in het meer had willen zwemmen, al mijn andere klasgenoten, ik zal ze allemaal missen. Oh ja, zelfs het meisje dat 's ochtends vroeg op mijn deur bonkte om even 'hi' te komen zeggen :)

Nu ben ik onderweg naar Praag, waar ik nog anderhalve dag zal doorbrengen. Morgenavond neem ik de Flixbus naar Nederland en is mijn geweldige vakantie weer voorbij. Nogmaals, ik heb genoten en ik hoop volgend jaar weer een summer programme te kunnen doen, misschien wel samen met één van mijn nieuwe vrienden. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor de zomer

Mijn laatste dag in Brno

Brno update