Dingen die minder moeilijk zijn dan ze lijken

Van sommige dingen weet je misschien niet dat je ze kunt. Onderstaande dingen vielen mij 100% mee om te doen, ook als je niets ziet.

 

Een screenprotector opplakken

 

Ja mensen, mijn screenprotector zag er inmiddels uit alsof hij door een keukenmachine was gehaald, met barsten en stukjes glas die eraf waren gebladderd, dus werd het maar eens tijd voor een nieuwe. Dus ik een nieuwe besteld bij bol, kwam natuurlijk in een enorme doos waar wel 100 screenprotectors inpassen, maar goed. Nu moest hij er nog op. Ik hoorde altijd van iedereen dat dat heel moeilijk is, dat je er veel geduld voor nodig hebt en dat er luchtbelletjes onder kunnen blijven zitten. Maar aangezien ik die oude echt niet meer kon aanzien en een nieuwe toch niet zo duur is voor het geval het mis zou gaan, besloot ik het toch maar zelf te proberen. En het is gelukt. Gewoon even goed voelen of de home-knop precies in het juiste gat zit en langzaam de screenprotector aanduwen. En volgens mij zit hij nog recht ook.

 

Boren

 

Ook dit is minder moeilijk dan je denkt, als je maar de juiste trucjes gebruikt. Wie mij een beetje kent weet dat ik graag creatief bezig ben en sinds een tijdje is daar een nieuwe hobby bijgekomen, pitriet vlechten. Maar daarvoor heb je een houten bodem met gaatjes nodig. Die kun je natuurlijk online bestellen of iemand lief aankijken om de gaatjes te laten boren, maar ik wilde het nou wel eens zelf proberen. Dus heeft een vriend me uitgelegd hoe het moet. Als je niet ziet is het handig om een scharnier te gebruiken of iets anders met twee gaatjes die op de juiste afstand van elkaar zitten. Je klemt de houten plank aan een tafel of dressoir, maar wel zodat hij een stuk uitsteekt, zet de prullenbak eronder voor het stof, zet het scharnier op de plank en boort in de plank op de plaats waar de gaten van het scharnier zitten. Door het scharnier steeds door te schuiven houdt je dezelfde afstand tussen de gaatjes en vanaf de rand van de plank. Ok, misschien niet zo relevant voor de niet-creativelingen, maar nu weet je in ieder geval dat boren best mogelijk is als je niets ziet.

 

Onkruid wieden

 

De meeste mensen hebben er een hekel aan, maar ik vind het stiekem best leuk en geestdodend om lekker onkruid uit de grond te trekken. Zelf gebruik ik geen handschoenen en ook lang niet altijd een schaar, gewoon met je handen gaat het vaak prima. Je moet wel even weten wat onkruid is en welke planten in de grond moeten blijven, anders krijg je ruzie. Maar zolang je daar het verschil tussen kunt voelen is het goed te doen.

 

Gourmetten

 

Over een paar maanden is het alweer kerst en komt het gourmetstel misschien wel weer op tafel. Misschien vind je het eng, omdat je bang bent je vingers te branden, maar als je het goed doet valt dat best mee. Zelf stop ik altijd alles in de kleine pannetjes en dus niet los op de plaat. Onthoud waar je pannetje staat en laat de steel uitsteken naar je toe, zodat je hem veilig kunt pakken. Af en toe even voelen of je eten al gaar is, en een paar keer omdraaien, en je kunt de lekkerste dingen maken. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor de zomer

Mijn laatste dag in Brno

Brno update