Scrum again!

Afgelopen zaterdag ben ik alweer naar een concert geweest, deze keer van Scrum. Scrum is een Nederlandse band die vooral Ierse en Schotse folk speelt en die ik heb leren kennen via een vriend uit Duitsland. Ik ben al een tijd fan van ze en dit was de vierde keer dat ik ze live heb horen spelen. Concerten van Scrum zijn altijd kleinschalig en gezellig, vaak in een klein theater. Voorheen bestond het decor altijd uit vaten whiskey en werd er altijd wat vertelt over het maken van whiskey, waarna er bekertjes van de eigen whiskey van Scrum werden uitgedeeld. Dit keer gebeurde dat niet, maar we konden wel weer genieten van het bekende geluid van Scrum. Met onder andere viool, mandoline en doedelzak brengt Scrum elke keer weer zijn eigen uitvoering van bekende folknummers ten gehore, afgewisseld met een paar eigen nummers.

Het concert vond deze keer plaats in Ermelo. Ik ben nu al een aantal keer naar theaters geweest, niet alleen voor concerten, maar ook voor bijvoorbeeld musicals, en ook bij dit theater viel het mij weer op dat de medewerkers erg behulpzaam waren. Mijn vrienden en ik werden netjes naar onze plek gebracht, opgehaald in de pauze en voorzien van een drankje.

Natuurlijk heb ik een mooie opname van het concert gemaakt. Hieronder plaats ik een paar links, zodat jullie een idee kunnen krijgen van de muziek van Scrum.

Het eerste nummer is een vervolg op het bekende nummer Fields of Athenry. Als je het niet kent, zoek het dan vooral even op. Dit vervolg van Scrum vond ik bijna net zo ontroerend.


 

En hieronder een klassieker die eigenlijk tijdens elk concert van Scrum wel voorbij komt. Dit is het soort muziek dat Scrum vooral maakt.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor de zomer

Mijn laatste dag in Brno

Brno update