Een mooie dag in Brno

Vandaag was het mooi weer in Brno. Ik kon mijn artikelen voor vandaag dus lekker thuis vanaf mijn balkon schrijven. Vanmiddag heb ik weer wat routes gelopen met iemand, dit keer naar  de dichtstbijzijnde tramhalte en, heel belangrijk, naar een paar leuke restaurantjes.

Vanavond was er een meeting voor internationals waar Engels gesproken werd, en daar kon ik dus met de tram naartoe. Het is de tweede keer dat ik bij zo'n meeting was, alleen was ik vandaag iets te vroeg en raakte ik aan de praat met de lokale bierbrouwers, die het bier brouwen dat in de kroeg geserveerd werd waar de meeting plaatsvond. Ik heb natuurlijk een paar verschillende biertjes getest en die waren allemaal erg lekker. Tijdens de meeting heb ik met wat mensen gepraat over bijvoorbeeld de Tsjechische taal en wat er allemaal voor leuks te doen is in Brno.

Toen ik thuis kwam, kwam ik in de hal van mijn appartementencomplex een groep Franse studenten tegen, die me spontaan uitnodigde om hun party te joinen op het dakterras van het gebouw. Dat heb ik natuurlijk gedaan en ik kreeg wijn en tarte tatin aangeboden, een typisch Franse taart die door één van de studenten zelf was gebakken. Kortom, vandaag was een geslaagde dag. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor de zomer

Mijn laatste dag in Brno

Brno update