Mijn stage in Brno

De eerste twee dagen van mijn stage zitten erop. Ik loop stage bij Brno Daily, een nieuwswebsite met nieuws en evenementen uit de stad Brno in het Engels. Mijn stageplek is op loopafstand van mijn studio, maar er wordt ook veel thuisgewerkt.

Woensdag heb ik kennisgemaakt met een aantal van mijn collega's. Er werken mensen uit verschillende landen, die allemaal enthousiast zijn over het schrijven van artikelen. Ze hebben me uitgelegd hoe er gewerkt wordt en hoe nieuwsartikelen tot stand komen. Deze worden bijvoorbeeld geschreven vanuit artikelen op andere nieuwssites en vanuit press releases van de universiteit. Maar als stagiaire ben je ook helemaal vrij om eigen ideeën in te brengen en daar artikelen over te schrijven. Een vorige stagiaire heeft bijvoorbeeld lokale restauranteigenaren geïnterviewd, die vanuit het buitenland naar Brno zijn gekomen en eten serveren uit hun eigen land. Erg leuke verhalen met foto's van lekker eten erbij, en gelijk een goede inspiratie om leuke restaurants te ontdekken.


Woensdag mocht ik ook gelijk aan een eigen artikel beginnen dat via de website van de universiteit was binnengekomen, en dat ging gelijk over een leuk onderwerp: wolven. Want ook in Tsjechië hebben ze daar blijkbaar last van.


Ook vandaag heb ik aan een aantal artikelen gewerkt. Er wordt gewerkt in een soort open office space, waar het bedrijf een aantal plekken huurt en waar ook mensen van andere bedrijven zitten te werken. De koffie is er goed en je kunt er lekkere broodjes kopen, dus dat is zeker een pluspunt. Verder is de werksfeer heel informeel en is men heel flexibel qua werktijden. Binnen het bedrijf kan ik waarschijnlijk ook mijn scriptie schrijven, over het gebruik van English as a lingua franca binnen een internationale organisatie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor de zomer

Mijn laatste dag in Brno

Brno update