Showdown

Sinds enkele jaren speel ik de sport showdown, een soort aangepaste vorm van tafeltennis, dat ook wel wat weg heeft van airhocky. In Nederland trainen we elke donderdagavond bij een tafeltennisvereniging, waarna we vaak gezellig de derde helft in de bar doorbrengen, samen met de spelers van tafeltennis. Ook in andere landen wordt showdown veel gespeeld. In Tsjechië wordt zelfs veel materiaal voor de sport geproduceerd, bijvoorbeeld de speciale tafels waar we op spelen.

Vorig weekend was er een internationaal toernooi in de buurt van Praag, en aangezien ik toch al in Tsjechië ben, wilde ik daar natuurlijk heen. Het was bovendien een mooie gelegenheid om wat vrienden uit Nederland en België weer te zien en om wat nieuwe mensen te leren kennen. Dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb zelfs wat goede tips gehad van een coach uit Finland, en ik heb zelf ook iemand gecoached uit Engeland die nog erg nieuw was in de sport. Het niveau van de spelers op het toernooi was wel erg hoog, maar het was wel gezellig.

Voor mijn stage heb ik besloten om een serie artikelen te schrijven over bijzondere hobby's, waarvoor ik inmiddels al een aantal mensen heb gevonden. Showdown sluit daar natuurlijk ook mooi bij aan. Ik heb daarom

dit artikel

geschreven. Ook leuk, uit de foto's die ik naar mijn collega had gestuurd om bij het artikel te plaatsen, heeft hij een foto van mijn vriend gekozen, en nog een andere foto die een vriendin van mij heeft gemaakt van alle winnaars. Er staat ook een video bij, zodat je kunt zien hoe het spel gespeeld wordt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tips voor de zomer

Mijn laatste dag in Brno

Brno update